Özzet

Bir geek zihninin özeti

Escapist – Geçmişin İzinde – Kaçış Oyunu İncelemesi

| 0 comments

Escapist’in “Kayan Yıldız Üçlemesi”nin ilk iki oyununu daha önce yazmıştım. Sıra geldi üçlemenin finaline: Geçmişin İzinde. Uzun incelemeler yazmayı seviyorum ama fazla vakinizi almamak için önce iki uyarı yapmalıyım:

  1. Escapist’in sitesinde bu oyun için “Yenilendi!” ibaresi var, dolayısıyla yorumlarım oyunun güncel halini yansıtmayabilir.
  2. Geçmişin İzinde ve “Kayan Yıldız Üçlemesi” yakında tamamen kaldırılacak, yerlerine yeni oyunlar gelecek.

Geçmişin İzinde incelememi yine de tarihe not düşmek adına yazıyorum. Escapist ve üçleme hakkında genel bilgiler için öncelikle Şirket incelememi okumanızı öneririm.

Işık, biraz daha ışık

Geçmişin İzinde, benim oynadığım ilk kaçış oyunuydu. 5 kişilik ekibimiz de birisi hariç tamamen acemilerden oluşuyordu. Escapist de henüz yeni açılmıştı ve muhtemelen oyunu ilk oynayanlardan biriydik.

Oyunumuzun öyküsü şöyle: “Carl ve ekibi gizemli laboratuvarda açmayı başardıkları zaman tünelinden geçerek 160 yıl geriye gitmişlerdir. Burası Dr. Howard’ın, gezgin büyük büyük babasının evidir. Bu büyük ve kasvetli evde zamanda yolculuk etmenin formülü ve Carl’ın kardeşi Brook’u kurtarmanın tek yolu olan Kayan Yıldız’ı bulmaya çalışırlar.”

Açıklamada “büyük ve kasvetli” olduğu öne sürülen ev, aslında bugüne dek gördüğümüz en küçük oyun alanından oluşuyor. Geçmişin İzinde tek odalı bir oyun. Az sayıda eşyadan oluşan basit bir dekorasyonu var. İyi bulmacalarla donatılmış “odadan kaçış” oyunlarına (örn. Sherlock ve Moulin Rouge) karşı değiliz ama Geçmişin İzinde ne yazık ki onlardan biri değil.

Oyun alanı neredeyse zifiri karanlık. Geleneksel olarak korku-gerilim oyunları karanlık olur ama Escapist’in daha sonra oynadığımız korku oyunu Metruk bile bu kadar karanlık değildi. Elinizdeki aydınlatma araçlarının çoğu sadece dibine ışık verecek kadar işe yarıyor. Oyun alanı da küçük olunca arkadaşlarınızla çarpışmanız kaçınılmaz oluyor. Açıkçası oyunun karanlık olmasını gerektirecek bir şey yok ve oyunun zayıflığını biraz olsun gizlemek için bu yola başvurulduğunu düşünmeden edemiyoruz.

gecmisin-izinde-cover

Bulmacalar

Oyunda çoğu kilit açmayla son bulan, az sayıda bulmacaya yer verilmiş. Tek bir özgün mekanizmayla karşılaştık ve onu beğendik ama oyunu kurtarmaya yetmiyor tabii. Bulmacalar aslında zor değil ama ortamın çok karanlık olması zorluk düzeyini ister istemez artırıyor.

Değerlendirme

Geçmişin İzinde ne yazık ki kaçış oyunu meraklılarına öneremeyeceğimiz oyunlar arasında yer alıyor. Diğer iki oyunu oynamış ve Kayan Yıldız Üçlemesi’nin finalini merak eden kişiler belki oynamayı düşünebilir ama öykünün de bence vasat bir finalle sonlandığını belirtmem gerekiyor.

Escapist çalışanlarıyla bugün yaptığım bir sohbette, yurtdışında yazılan Kayan Yıldız Üçlemesi’nin bir iki hafta içinde tamamen kaldırılarak yerine “Kıyamet” üçlemesinin geleceğini öğrendim. Kendileri de herhalde üçlemenin pek başarılı olmadığının farkında ve isabetli bir karar almışlar. Son oyunları Agatha’nın Anahtarı düzeyinde (İncelemesini daha sonra yazacağım ama oldukça beğendik.) yeni oyunlarla karşımıza çıkacaklarını umuyorum. Ne bizim ekibimiz artık o ilk günlerdeki gibi deneyimsiz ne de Escapist…

Puanlama

  • Zorluk: 4/10
  • Mekân ve dekorasyon: 2/10
  • Kurgu: 3/10
  • Bulmaca kalitesi ve özgünlük: 3/10
  • İdeal kişi sayısı: 2-3
  • Oynama tarihi: 3 Nisan 2015

Author: Selim Şumlu

Teknoloji yazarı ve geek. PCnet yazı işleri müdürü, çevirmen, Mozilla temsilcisi, DMOZ meta editörü, Mensa yöneticisi, Goodreads kütüphanecisi, webmaster, Kemalist. Herkes için ve hiç kimse için bir kişi.

Bir Cevap Yazın

Required fields are marked *.